maandag 22 april 2013

Werkklimaat.


Een werkklimaat is dus geen reflectie van alleen maar aardig zijn voor elkaar en het conflict schuwen omdat er anders een nare sfeer ontstaat. Nee, een goed werkklimaat is een reflectie van een omgeving waarin hard gewerkt wordt, goede prestaties neer gezet worden en mensen betrokkenheid tonen bij de onderneming. Betrokken verkooporganisaties hebben de energie om tegen alle weerstanden in te werken en uitdagingen aan te gaan. Zeker in moeilijke tijden is dit een zeer groot voordeel. 

Het werkklimaat is te managen en berust niet op toeval! Welke factoren zijn dan van belang voor een optimaal klimaat?
1. Schep duidelijkheid
Mensen moeten weten wat van hen verwacht wordt.
2. Definieer de standaard
Door een performance standaard te implementeren is dit zeer effectief te managen.
3. Creƫer commitment
Verkopers zijn zeer toegewijd om hun doelstellingen te behalen en daarmee bij te dragen aan het succes van de organisatie.
4. Geef verantwoordelijkheden
Mensen presteren beter als ze zelf verantwoordelijk zijn en beslissingen mogen nemen.
5. Bevorder teamwork
Als mensen het gevoel hebben bij een organisatie te horen waarbij onderlinge cohesie, vertrouwen en trots de standaard is komt dat de prestatie ten goede.
6. Erkenning
Verkoopmedewerkers presteren beter als ze worden gewaardeerd voor hun prestaties. 


“A positive work climate is not a fun-filled place, a lot of warm, fuzzy stuff, or a place for relaxation: it is a positive, supportive climate, wich is conductive to creative, productive work”
Paul T.P.Wong, Ph.D. 
Psychologist 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten